Karate training


Deze op één na populairste verdedigingskunst (die zijn oorsprong heeft in Japan) wordt in het Fit-Centre in de stijl (Shin) Kyokushin(kai) gegeven. Hoewel deze stijl als één van de hardste stijlen in de karate bekend staat, worden de trainingen technisch en veilig beoefend. De karate in het algemeen wordt als een vechtsport betiteld, maar zal in dit Fit-Centre overgebracht worden als een veelzijdige verdedigingskunst. Deelnemers aan deze verdedigingskunst worden automatisch lid bij de desbetreffende bond.


Kickboks training


Hoewel kickboksen een erg lichamelijke sport is, komt de basis uit veiligheid. Naast veiligheid staan techniek en conditie bij mij centraal. Ik streef ernaar de juiste technieken aan te leren en alle mogelijkheden van de sport op je over te dragen. Samenwerking is hierin erg belangrijk, niet alleen met mij als trainer maar ook met de andere sporters in de groep.

Tijdens de kickbokstraining gebruiken we altijd beschermers. Al het materiaal hiervoor heb ik zelf in huis, met uitzondering van bitjes. Deze dien je zelf mee te nemen. Het is verboden om bij mensen die geen bitje dragen op het hoofd te richten. Hetzelfde geldt voor Full Contact Karate wedstrijden waar wij aan deelnemen en niet voor het Kickboksen waar wij niet aan deelnemen. Toch leg ik in de lessen tevens graag uit wat de juiste technieken zonder bescherming zijn, omdat deze nog wel eens verschillen. Hoe sla en schop je als je geen handschoenen aan hebt? De kracht van mijn training is de compleetheid hiervan: we sporten niet alleen in de les, maar ik breng je daarnaast graag alle kennis bij die je nodig hebt om in het dagelijks leven de discipline op een positieve manier te gebruiken.

Muay Thai-boksen

Naast gewone kickbokslessen bied ik eveneens een variant hierop aan: Muay Thai-kickboksen. Bij deze boksvorm mag je wel je knieën en ellebogen gebruiken, maar uiteraard wel op een verantwoorde manier.


Bokszak training


Bokszak / Conditie Training, is een training gebaseerd op de trainingen welke een beoefenaar van een willekeurige verdedigingskunst nodig heeft om voor een prestatie in conditie te komen. In deze training zullen hierdoor de diverse aspecten en technieken voorkomen van de verschillende verdedigingskunsten, zoals de diverse boks - en traptechnieken maar ook kracht en flexibiliteit zullen aan de orde komen. Een intensieve training waarbij het hele lichaam wordt getraind in de juiste dosering, zonder een tegenstander te blesseren. Tevens kunnen met de juiste aanwijzingen de technieken die nodig zijn voor de verschillende verdedigingskunsten worden verbeterd. Een total workout voor een ieder die een verdedigingskunst wil verwerken in een conditietraining.


Natural Body Movement


Deze training bestaat uit spierversterkende oefeningen voor je hele lichaam op muziek. Het doel van deze training is om de spieren van het hele lichaam te verstevigen waarbij ook de spierconditie wordt verbeterd. De oefeningen zijn voornamelijk afkomstig uit de fysiotherapie en dienen om bijvoorbeeld RSI-klachten, lage rug- en nekklachten te voorkomen en te herstellen. Tevens verhoogt men de belastbaarheid, de spierconditie en men corrigeert op een juiste manier het figuur. Deze training is toegankelijk voor dames / heren en voor alle leeftijden in haar of zijn hoedanigheid.


Body Circuit training

Stap voor stap weer fit

Ben je net hersteld van een operatie, aan het einde van jouw revalidatieproces of wil je jouw conditie vanaf het nulpunt gaan opbouwen? Advance Sports Fit Centre biedt Body Circuit Training in Zwolle. Deze trainingen zijn geschikt voor beginnende en gevorderde sporters die langzaamaan (weer) vitaal willen worden. Ik geef hierbij persoonlijke begeleiding helemaal op maat.

Volledig op jou als persoon aangepast

Bij Body Circuit Training focussen we volledig op jouw behoeftes en capaciteiten. Ben je bijvoorbeeld topsporter maar herstellende van een blessure? Ik weet precies welke oefeningen nodig zijn om je zo snel mogelijk weer vitaal te krijgen. Maar ook voor mensen met minder sportieve ervaring stel ik circuit workouts samen.

Bij Body Circuit Trainingen maak ik in principe gebruik van standaard oefeningen en attributen. De details zijn echter aangepast aan jouw capaciteiten én behoeftes. Zo traint de één met zwaardere gewichten dan de ander en zijn niet alle oefeningen geschikt voor elke blessure. Je hoeft naar de traingingen enkel een eigen handdoek mee te nemen, de rest is hier aanwezig.

Oefeningen die horen bij circuit training

Hoewel de uiteindelijke Full Body Circuit Training dus afhankelijk is van jouw persoonlijke doel, zijn er standaard oefeningen die ik gebruik. Voorbeelden hiervan zijn steps, grondoefeningen, gewichten, het roeiapparaat en de spinfiets. We trainen het hele lichaam in één keer en focussen dus niet op specifieke spiergroepen. Hieraan merk je dat we echt werken aan je algehele conditie.

Functional Body Movement


Dit is een circuittraining voor de redelijke geoefende sporter, deze training is bedoeld om de spieren meer volume te geven en sterker te maken. Hoewel de training maar 45 minuten duurt is het een heftige ervaring voor je lichaam. Door iedere oefening 1,5 minuut in een hoog tempo te beoefenen krijgt het lichaam een boost. Tussen de oefeningen krijgen de deelnemers 15 seconden om naar de andere oefening te gaan, zo blijft het lichaam in beweging en wordt het zo een total workout. Misschien geen training voor iedereen, maar je mag het altijd proberen. Het is zeker de moeite waard.